This forum is now read-only


To login to the new support channel and community forums, go to the Support Portal

Geen druk

Hallo allemaal.
Allereerst natuurlijk mijn enthousiasme over de machine.
Maar de laatste dagen doet hij een beetje vreemd. Wanneer ik hem aanzet dan hoor ik hem opwarmen maar wanneer ik na een half uur of zo koffie wil maken dan heb ik ineens geen druk meer. Dan moet ik de stoomkraan open doen en dan warmt hij lijkt het wel helemaal opnieuw op.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Bedankt alvast en groet
Remco

Comments

  • Probeer eens op te starten met de stoomtap open, en sluit die dan zodra er flink stoom uit begint te komen.

    (Zo start ik altijd op, omdat er dan minimaal stoom/water in de behuizing komt bij opwarmen. Is op zichzelf niet nodig want het beetje water dat bij opstarten uit de anti-vac komt is in een ommezien verdampt, maar goed.)

    Als dat het probleem oplost, denk ik dat je de bovenkant van de machine eens voorzichtig moet losmaken en observeren of de anti-vac wel los komt bij opwarmen. Het kan zijn dat die een beetje hapert. In dat geval kun je 'm voorzichtig vastpakken met bijvoorbeeld een pincet of een klein spits tangetje en een paar keer een draai geven, een richting uit, bijvoorbeeld rechtsom. Dus niet heen en weer, maar rechtsom, vastpakken, weer een stukje rechtsom. Ook een beetje spelen met optillen en weer laten zakken. Wel oppassen dat je je niet aan het stoom bezeert of van schrik tegen andere onderdelen aanslaat met je hand of je tang.

    Laat weten hoe het gaat!
  • Hi Frans,
    I have a similar problem from the little I can make out with my non existent dutch language skills, so sorry for the language change. :)
    Initial pressure, in contrast to Remco's machine, will build to 1.3 bar, but after around 2 hours it settles at 1 - 1.1 bar for the remainder of the day. A quick steam wand activation will trigger a 'charging' cycle to 1.3 again. Is that by design or do I need some adjustment on the valve?
    Also, I understand that a difference in infusion/extraction starting pressure will make a significant difference in the outcome, is that correct?
    Thank you!
    Phillip
  • Hi Phillip

    If I understand you correctly, what you report is different from Remco, and indeed entirely normal

    That is to say, every pressure-stat has a 'dead band', typically 0.2 bar, being the range between the pressure switch closing and turning the element on, and opening to turn the element off

    It is really helpful if only the maximum indicated pressure, the point at which the element is turned off or just fractionally after that, is referred to - forget all the other values

    The group temperature does not surge up and down like the tide as the indicated pressure rises and falls whilst the machine is on

    Kind regards

    Reiss
  • Hoi Frans.
    Dank je!
    Ik ga het morgen gelijk proberen.
    Ik laat het weten of het geholpen heeft. Maar nu ik je foto zie dan denk ik inderdaad dat het dat klepje is. Kan me herinneren dat Peter van Kafko ook al zoiets heeft gezegd toen ik met de machine bij hem was.
    Nogmaals dank.
    Groeten
    Remco
  • Ah leuk! Dan heeft Peter 'm ook eens in huis gehad. Het was er nog niet van gekomen mijn L1 eens los te koppelen en mee te nemen bij een bezoek aan hem.
  • Hallo Frans.
    Het lijkt dat het probleem nu over is. Ik heb de bovenkant verwijderd en aan het klepje gedraaid. Nu gaat het goed.
    Bedankt voor de tip!
    Groet
    Remco
  • Super! Fijn dat je ook even meldt dat het is verholpen, daar hebben bezoekers over een poos nog steeds wat aan.
Sign In or Register to comment.